ForsideMedlem • SæsonprogramHistorieTidligere sæsoner

Mandag den 4. september kl. 19.30
Sæsonåbning

Arild Kvartetten spiller Beethoven, bl.a. opus 132

Kvartetten, der består af Tobias Durholm violin, Anna Zelianodjevo violin, Stine Hasbirk bratsch og Ingemar Brantelid cello, har høstet mange roser for deres modne og noble spil. Kvartettens medlemmer er alle erfarne kammermusikere, og beklæder samtidigt ledende stillinger i Det kgl. Kapel.

Mandag den 2. oktober kl. 19.30

Esbjerg Ensemble. Værker af Lutoslawski (Danse Præludier), Smetana (strygekvartet), Nielsen (blæserkvintet) og Siegel (Watercolor).

Koncerten er en del af fejringen af ensemblets 50-års jubilæum. For biografi om ensemblet se venligst http://esbjergensemble.com/

Mandag den 6. november kl. 19.30

Klaveraften med David Munk Nielsen (romantisk musik)

David Munk-Nielsen (1998) begyndte at spille klaver som 5-årig og havde sin første offentlige optræden året efter. Han er uddannet ved Det Jyske Musikkonservatorium og har studeret hos bl.a. Anne Øland og Jakob Bahr. Han har modtaget en række priser og deltaget i en række konkurrencer i ind- og udland.

Mandag den 4. december kl. 19.30

Julekoncert med Zapolski Strygerne

Strygeorkesteret Zapolski Strygerne blev etableret i 1992 og hører under Københavns Kommunes musikskole.  Zapolski Strygerne er egentligt hele tre orkestre, Zapolski Spirerne (helt små børn), Zapolski Juniorerne (mellemalder) og Zapolski Strygerne (fra MGK til solistklasse) og består af strygere på forskellige niveauer fra ca. seksårige begyndere helt til unge der er optaget på Konservatoriets solistklasse. Som strygerbørnene udvikler sig, begynder de i ”Spirerne” og ender i ”Strygerne”. For yderligere information, se http://zapolskistrygerne.dk/

Mandag den 8. januar kl. 19.30

Nytårskoncert med kammerorkester, konferencier Toke Lund Christiansen

Kammerorkestret Støvletkatrines Jammerkommode og Katastrofeorkester består af fremtrædende musikere fra det københavnske musikliv, der hvert år samarbejder med en eller flere sangsolister.

Mandag den 5. februar kl. 19.30

Den danske Strygekvartet m.fl. spiller Brahms kvartet nr. 3 (B-dur) m.v.

For biografi om kvartetten se venligst http://danishquartet.com/

Mandag den 5. marts kl. 19.30

Konservatoriekoncerten. De tre klassiske konservatorier præsenterer hvert et kammermusikensemble. De tre ensembler vil blive udvalgt i starten af 2018.

Mandag den 2. april kl. 19.30

Mozarts Strygekvintet (g-mol) og Requiem (i samarbejde med Christians Kirken).

Grundstammen i orkestret vil bestå af kammermusikforeningens bestyrelse. Dirigent Søren Johansen, Christianskirken. For biografi se venligst http://www.sorenjohannsen.dk/

Alle koncerter afholdes i
Christians Kirke, Strandgade 1, Christianshavn
på den første mandag i måneden fra september til og med april.

Velkommen!